EN

Gyakran Ismételt Kérdések

Számítástechnikai eszközeink szervizelése kapcsán számos kérdés felmerülhet. Az ügyintézés felgyorsítása érdekében összegyűjtöttük ügyfeleink számára a leggyakrabban felmerülő kérdéseket és a legszükségesebb információkat.

Garanciális termékekre vonatkozó kérdések

Milyen eszközöket szervizelünk?

HP:

  • notebook: ProBook, Elitebook széria
  • desktop: ProDesk, EliteDesk
  • munkaállomás
  • monitor
  • nyomtató: Laserjet, Designjet
  • szerver
  • szkenner

Lenovo: ThinkPad széria – notebook, desktop, monitor
Samsung: notebook, monitor, nyomtató
Dell: notebook, desktop, monitor
Fujitsu: notebook, desktop, monitor

Mi szükséges a garanciális ügyintézéshez?

Ahhoz, hogy a garanciális ügyintézés a lehető leggördülékenyebb legyen, és elkerüljük a felesleges időveszteséget – hisz tudjuk, hogy egy meghibásodott eszköz birtokában az idő a legkritikusabb tényező – szükség van a szerviz és az ügyfél maximális együttműködésére. A garancia ellenőrzését Ön is megteheti otthonából, a legtöbb gyártó biztosít lehetőséget az internetes garancia-lekérdezésre. Azonban mindenképpen tudni kell, hogy a publikus adatbázisokban található adatok jellemzően az adott eszköz gyárból való kikerülésétől számolják a garanciát, ami az esetek túlnyomó többségében eltér attól a dátumtól, amikor Ön megvásárolta azt. Ahhoz, hogy érvényesíthesse a garanciát a vásárlás napjától, kérjük, minden esetben hozza magával az alábbi dokumentumokat:

  • HP eszköz esetében: gyártói garancialevél
  • Lenovo eszköz esetében: gyártói garancialevél
  • Dell eszköz esetében: vásárlást igazoló számla
  • Samsung eszköz esetében: gyártói garancialevél
  • Fujitsu eszköz esetében: gyártói garancialevél

Milyen azonosítóra van szükségem a garancia ellenőrzéséhez?

Ahhoz, hogy akár Ön, akár az Ön megkeresésére mi ellenőrizni tudjuk a készüléke garanciáját, az eszköz szériaszámára illetve egyes gyártók esetében termékszámára van szükség. Ezeket az azonosítókat jellemzően a készülék alján, illetve az akkumulátor eltávolításával az alatt találja, a következő megnevezésekkel:

  • HP eszköz esetében: Serial Number (SN és Product Number (PN)
  • Lenovo eszköz esetében: Serial Number és Type
  • Samsung eszköz esetében: Serial Number és Model Code
  • Dell eszköz esetében: Service Tag
  • Fujitsu eszköz esetében: Serial Number

Mire terjed ki a garancia?

A jelenlegi szabályozás értelmében az 1 év kötelező garancia a készülékre és szériatartozékaira (akkumulátor, adapter, tápkábel, estenként dokkoló, ceruza) vonatkozik. Az 1 év kötelező garancián felül vállalt gyártói garancia jellemzően kizárólag magára a készülékre vonatkozik, nem terjed ki a perifériákra. Egyes üzleti notebookok esetében a gyártó az akkumulátorra is kiterjeszti az 1 éven felüli garanciát, ez gyártónként és készüléktípusonként változik. Minden gyártó egyedi szabályozást alkalmaz a pixelhibára vonatkozóan, ezek szabályozását megtalálja az egyes gyártói oldalakon. Szoftverekre a gyártói garancia nem terjed ki, kizárólag hardveres meghibásodást tudunk garanciális keretek közt javítani. Amennyiben készüléke hibáját szoftveres meghibásodás okozta, a bevizsgálás után árajánlatot tudunk küldeni a javításra. Fel kell hívnunk figyelmét, hogy a gyártói előírások értelmében az adatmentés minden esetben a felhasználó feladata, meghibásodás és esetleges alkatrészcsere esetén szervizünk az adatokért nem vállal felelősséget. Amennyiben a javítás során cserélt alkatrész állapota ezt lehetővé teszi, és ügyfelünk igényli, árajánlatot tudunk küldeni az adatmentésre.

Mit vigyek magammal a szervizbe?

A meghibásodott eszközön és a garancialevélen / számlán kívül kérjük hozza magával az eszköz adapterét – nem minden esetben van szükség rá a bevizsgáláshoz, ez típus- és hibafüggő, de a folyamatok gyorsítása érdekében is jobb, ha magával hozza és kiderül, hogy nincs szükség rá hogy szervizünkben hagyja, mint hogyha utólag derül ki hogy szükség lenne rá és vissza kell vele fáradnia. Egyéb perifériákra csak abban az esetben van szükség, ha összefüggésbe hozhatóak a hibajelenséggel.

Hogyan igényelhetek helyszíni javítást?

Amennyiben az Ön készüléke helyszíni (on-site) garanciával rendelkezik, természetesen igényelheti hogy kiszálljunk kivizsgálni a hibát. Ha élni kíván ezzel a lehetőséggel, kérjük, igényét e-mailben (alohaszerviz@aloha.hu) illetve webes hibabejelentő formunkon (link) keresztül jelezze. Bejelentéshez mindenképpen szükségünk van az eszköz azonosítóin túl egy pontos hibaleírásra és a helyszín megadására. Fel kell hívnunk figyelmét arra, hogy helyszíni garanciával rendelkező eszköz esetében is szükség lehet a szervizkörülmények közt történő bevizsgálásra, ha a hiba erre utal, akkor az eszköz szervizbe- illetve szervizből elszállítását természetesen munkatársaink végzik.

Mennyi ideig tart a szervizelés?

Garanciális esetekben jellemzően néhány munkanaptól két hétig terjedő időtartammal kell számolni, azonban minden javítás egyedi. Tudjuk, hogy minden meghibásodás – érintsen akár munkaeszközt akár otthoni felhasználású készüléket – esetében a legkritikusabb tényező az idő. Legfontosabb törekvésünk minden esetben ügyfeleink magas színvonalú kiszolgálása és a hozzánk bejuttatott eszközök hosszú távra szóló javítása. Bármennyire törekszünk a gyorsaságra, a teljes körű bevizsgálás és hibafeltárás, esetenként a gyártó műszaki támogatásának igénybevétele miatt a javítás elhúzódhat. Garanciális javítások esetében minden esetben be kell tartanunk a gyártói előírásokat, el kell végeznünk az előírt teszteket és egyedileg kell rendelnünk alkatrészt az adott eszközhöz. Épp ezért, bár nekünk is célunk ügyfeleink gyors kiszolgálása, a minőségi javítás érdekében türelmüket kell kérnünk.

Mi történik a gépemmel miután beadom a szervizbe?

Egyikünk sem szereti kiadni a kezéből napi használatú eszközeit. De ha már muszáj, szeretjük tudni, hol vannak és kinek a kezébe kerülnek. Garanciális keretek között javított készüléke a javítási folyamat teljes időtartama alatt szervizünkben marad, ahol minden gyártói előírásnak megfelelő körülmények között, a legmodernebb infrastruktúra használatával, a biztonsági előírások szigorú betartása mellett végezzük a bevizsgálást illetve javítást.

Nem garanciális termékekre vonatkozó kérdések

Section 1

Empty section. Edit page to add content here.

Section 2

Empty section. Edit page to add content here.

Garancia a minőségre

Az Aloha Szerviz évente átlagosan 5000 szervizesetet lát el, melyek 99,5 %-a sikeresen zárul. Hogy ez az arány nem lehet 100 %, nekünk fáj a legjobban – ám sajnos, még a legnagyobb igyekezet és a legjobb szakembergárda mellett is előfordul olyan eset, hogy a javításhoz szükséges alkatrész beszerezhetetlen, vagy, hogy az eszközt maga a gyártó nyilvánítja javíthatatlannak. Sok múlik rajtunk, de nem minden. Ami rajtunk múlik, azt legjobb tudásunk szerint megtesszük!

Folyamatos fejlődés

Szervizcsapatunk magasan kvalifikált, a szakirányú végzettség mellett a megfelelő nemzetközi vizsgákkal is rendelkező szakemberekből áll, akik évről évre részt vesznek a gyártói továbbképzéseken, sikerrel téve le a legszigorúbb gyártói vizsgákat. A folyamatos képzések és az évi több száz sikeres vizsga biztosítja 20 fős szakembergárdánk naprakészségét, ami – tán mondani sem kell – ebben a napról napra változó, mindig újabb és újabb fejlesztésekkel előrukkoló iparágban elengedhetetlen a megbízható működéshez.

Rendszeres felülvizsgálat

Munkánk színvonalát és megbízhatóságát évi rendszeres gyártói felülvizsgálatok garantálják. Több gyártó szerződött partnereként a legszigorúbb előírásoknak kell megfelelnünk, melyek betartását évről évre ellenőrzik. Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt években sikerrel vettünk megannyi akadályt, és megszereztük, majd megtartottuk az akkreditációkat.